Blogger Backgrounds

Sunday, July 3, 2011

Change.

buat pertama kalinya aku menulis di laman blog ni setelah sekian lama aku cuba menulis tp idea hilang...bukan hilang tapi aku tatau macam mana nk start bnda ni...hmm..aku nk berkongsi bnyak bnda yg baik tuk korang n bnda yg tak elok dijadikan pengajaran hidup dan dari situ kita boleh muhasabah diri kita yg serba serbi kurang ni...aku bukan la org yg baik,bnyak bnda yg kurang tp sebagai hamba dan khalifah kt dunia ni,dan umur pun semakin meningkat aku cuba nk belajar jd yg terbaik..its not belajar,tp berubah.

perubahan yg kita tau dan kita pnh dgr bnyak cabangnya,ada yg berubah jd yg baik,ada yg berubah jd makin teruk.bila kaji2 balik kenapa jd macam tu adalah disebabkan pengaruh sekeliling,kawan,media massa dan macam2 lagi.dan perubahan itu kadang mengambil masa,kadang juga terus menjadi dan itu semua bergantung kepada individu berkenaan macam mana nk buat.niat dan bagaimana kita nk memulakan langkah tu juga penting mcm mana nk berubah kepada sesuatu bnda.

semua org boleh ckp 'aku berubah,''aku nk jd baik xnk buat keje jahat lg',itu semua bnda common yg kita selalu dgr..tp bagaimana kita nk implement dalam diri kita,kita je tau..byk bnda yg kita boleh buat.


1 comment:

  1. satu perubahan yg baik.. bole gnakan mna2 blog yg ok utk d jdikan pnduan..

    ReplyDelete